ÇOCUKLARIN CİNSEL İSTİSMARININ YASALARLA MEŞRULAŞTIRILMASINA İZİN VERMEYECEĞİZ!

16.12.2019 - 2298
ÇOCUKLARIN CİNSEL İSTİSMARININ YASALARLA MEŞRULAŞTIRILMASINA İZİN VERMEYECEĞİZ!

2016 yılından beri çeşitli gerekçelerle kamuoyunu etkilemeye çalışarak gündeme getirilen mağdur çocukların cinsel istismar failleri ile evlendirilmesi halinde “cinsel istismar failine af “ olarak adlandırdığımız yasa tartışmalarını bir kez daha kaygı ve üzüntü ile izliyoruz. Fail ile çocuk arasındaki farkın 10 mu yoksa 15 mi olması halinde af getirilmelidir gibi tamamen çocuk zararına, çocuğun istismarını meşrulaştıran, teşvik eden, özendiren yasa tasarısı tartışmaları çağ dışıdır, hukuk dışıdır ve kabul edilemez.

Yargıtay’ın son kararlarında kabul gören ; mağdurun yaşının bilinmediğine dair hata savunmasına dayanak olarak belirlenen ; geleneksel değer yargıları, birlikteliklerin sorunsuz devam ettiği, mağdurun şikayetçi olmaması , ceza verilmesi halinde aile yapısının zarar göreceği gibi gerekçeler beraat kararlarının ve erken yaşta evliliklerin yasallığının alt yapısını hazırlamaktadır. Yargı organlarınca suç oluşturan bir fiil tartışılırken ; kamu yararı, mağdurun rızası, sanığın iyi hali gibi beraat gerekçeleri , günü kurtaracak sonuçlar sağlamakla beraber , cinsel istismar faillerine yol gösterici niteliktedir. Medeni Kanun uyarınca 16 yaşındaki çocukların hakim kararı ile evlenmesi dahi çocuğun üstün yararına aykırı bir düzenleme olarak kabul edilmesi gerekirken, TCK'nın cinsel istismarda 15 yaşın altında rızanın tartışılamayacağına dair emredici düzenlemelerinin ihlali pahasına hukuksal gerekçe oluşturmak hiçbir şekilde çocuk yararına olarak değerlendirilemez.

Bu olumsuz kararların üstüne bir kez daha çocuklara “ cinsel istismarcılar“ ile evlenmeleri halinde “çocuk olma” haklarından feragat etme zorunluluğu daha yüksek sesle tartışılmaya başlanmıştır. Eğitiminden yoksun, fiziksel ve psikolojik gelişiminin üzerinde sorumluluklar yüklenmek zorunda kalan, oyun oynama şansı olmayan, “çocuk anne “olmak zorunda bırakılan ve hepsinden önemlisi kadına dönük şiddetin temel nedenlerinden biri olan “erken evlilik “ adı altında ömür boyu istismara maruz bırakılan çocuklar ; maddi manevi varlıkları yok edilmiş bireyler haline geleceklerdir.

Evlenme yaşının 18 olduğu yasalarla koşulsuz olarak belirlenmelidir. Çocukların törenle evlenmesine göz yuman gerçekleştiren izleyenlere ceza uygulaması getirilmelidir. Sağlık meslek mensupları ve kamu görevlilerinin çocuk cinsel istismarını bildirim konusunda takdir yetkisi olmamalı , buna yol açacak düzenlemelerden kaçınılmalıdır.

Cebir, tehdit, hile veya iradeyi etkileyen nedenlerle çocuklarla her türlü cinsel davranış suçtur. Bunun dışında cebir tehdit hile iradeyi sakatlayan nedenler olmaksızın, çocukların akranlar arası ilişki olarak adlandırabileceğimiz cinsel davranışlar konusu yasada ayrıca düzenlenmelidir. Bilinmelidir ki , “ cinsel istismarcıya “ af niteliğindeki hiçbir yasal düzenleme hukuken ve vicdanen kabul görmeyecektir.

O nedenle diyoruz ki ;çocuklar cinsel obje değildir, evlilik kurumunun tarafı olmamalıdır . Çocukların cinsel istismarına neden olan faillere getirilecek af çocuğun üstün yararına aykırıdır. Yasal düzenlemelerle meşrulaştırılmasına izin vermeyeceğiz…

 

•Adana Barosu Başkanlığı

•Diyarbakır Barosu Başkanlığı

•Malatya Barosu Başkanlığı

•Adıyaman Barosu Başkanlığı

•Düzce Barosu Başkanlığı

•Manisa Barosu Başkanlığı

•Ağrı Barosu Başkanlığı

•Edirne Barosu Başkanlığı

•Mardin Barosu Başkanlığı

•Aksaray Barosu Başkanlığı

•Erzincan Barosu Başkanlığı

•Mersin Barosu Başkanlığı

•Amasya Barosu Başkanlığı

•Eskişehir Barosu Başkanlığı

•Muğla Barosu Başkanlığı

•Ankara Barosu Başkanlığı

•Gaziantep Barosu Başkanlığı

•Muş Barosu Başkanlığı

•Antalya Barosu Başkanlığı

•Giresun Barosu Başkanlığı

•Niğde Barosu Başkanlığı

•Ardahan Barosu Başkanlığı

•Hakkari Barosu Başkanlığı

•Ordu Barosu Başkanlığı

•Artvin Barosu Başkanlığı

•Hatay Barosu Başkanlığı

•Osmaniye Barosu Başkanlığı

•Aydın Barosu Başkanlığı

•Iğdır Barosu Başkanlığı

•Siirt Barosu Başkanlığı

•Balıkesir Barosu Başkanlığı

•Isparta Barosu Başkanlığı

•Şanlıurfa Barosu Başkanlığı

•Batman Barosu Başkanlığı

•İstanbul Barosu Başkanlığı

•Şırnak Barosu Başkanlığı

•Bartın Barosu Başkanlığı

•İzmir Barosu Başkanlığı

•Tekirdağ Barosu Başkanlığı

•Bilecik Barosu Başkanlığı

•Kars Barosu Başkanlığı

•Tokat Barosu Başkanlığı

•Bitlis Barosu Başkanlığı

•Kastamonu Barosu Başkanlığı

•Trabzon Barosu Başkanlığı

•Bingöl Barosu Başkanlığı

•Kırıkkale Barosu Başkanlığı

•Tunceli Barosu Başkanlığı

•Bolu Barosu Başkanlığı

•Kırklareli Barosu Başkanlığı

•Uşak Barosu Başkanlığı

•Burdur Barosu Başkanlığı

•Kilis Barosu Başkanlığı

•Van Barosu Başkanlığı

•Bursa Barosu Başkanlığı

•Kocaeli Barosu Başkanlığı

•Yalova Barosu Başkanlığı

•Çanakkale Barosu Başkanlığı

•Konya Barosu Başkanlığı

•Yozgat Barosu Başkanlığı

•Denizli Barosu Başkanlığı

•Kütahya Barosu Başkanlığı

•Zonguldak Barosu Başkanlığı